4/12/2014

Ens sumem a la Declaració del dia internacional contra la violència envers les dones

La Fundació IReS s’uneix a la Declaració institucional de l’Ajuntament de Barcelona  del dia internacional contra la violència envers les dones del 25 de novembre.

La declaració expressa la condemna i rebuig de totes les expressions de violència masclista, reafirma el compromís i determinació per combatre i eradicar aquest problema social que atempta contra la llibertat i els drets de les dones. A més a més, la declaració preveu la creació i aplicació de mesures per fer front a la violència masclista, iniciar campanyes d’informació, sensibilització i prevenció entre la població, especialment, la població jove, així com, pretén prevenir i perseguir les pràctiques cultural que suposin una violació dels drets de les dones com la Mutilació Genital Femenina. La declaració constata també la importància de seguir treballant  en les actuacions d’atenció a les víctimes i a llurs fills i filles, i garantir el suport institucional a les entitats de dones implicades en l’eradicació de la violència masclista com la Fundació IReS.

La violència de gènere i familiar, és un problema de tots i totes, és un problema social, i, des de la Fundació IReS treballem dia rere dia per prevenir-la i eradicar-la, empoderant a les persones per construir un nou camí, i construir una societat lliure de violència.