3/05/2017

ENTREVISTA A LES GUANYADORES DEL CONCURS “UNA ROSA PER UNA CAUSA

“Hem pogut aportar un granet de sorra a una iniciativa que focalitza la seva essència en la família”

La Núria Rabassa i la Laura Mora, alumnes de la Facultat de Comunicació Blanquerna – Universitat Ramon Llull,  han estat les dissenyadores de la campanya “Una rosa per una causa” que, enguany tenia com a protagonista el conte de la #FamíliaDrac. Juntes han format un equip compenetrat i compromès amb la causa destinatària de la campanya, Casal en Família, i ens han ajudat encara més a posar-nos a la pell del Drac a través del seu disseny exclusiu.

Durant la diada del 23 d’abril, es va fer el lliurament del premi al Concurs de Disseny Una rosa per una causa al Majestic Hotel & Spa de Barcelona que va consistir en dues entrades per al Festival Iberoamericano de la Comunicación Publicitaria El Sol i una dotació econòmica per a les despeses del viatge.

Aquesta entrevista ens dóna l’oportunitat de saber més sobre elles i sobre com van concebre la creativitat de la campanya.

Gràcies a totes dues!

– Ens podríeu explicar breument el vostre disseny i quina ha estat la vostra inspiració?

El nostre disseny pretén donar vida a la campanya, transformant tots els suports amb el drac que protagonitza el conte i apel·la el públic. Vam pensar que la millor manera de representar la història era vestint la capsa amb les escames del drac.

Volíem que la creativitat estigués en consonància amb els valors de la fundació i de la parada, que fos visualment atractiu i que pogués atraure tan a grans com a petits. Després de fer diverses proves per determinar l’estil i la textura de la pell del drac, ens vam decantar per la versió que finalment ha sigut executada perquè ens recordava a Gaudí i Barcelona, dos conceptes molt lligats amb la data.

– Quins aspectes del concurs us han semblat més atractius?

El que més il·lusió ens ha fet, ha estat el fet de poder veure el nostre disseny pels carrers de la ciutat, ja que estem acostumades a fer treballs a classe únicament acadèmics. D’altra banda, el premi ens va motivar molt, ja que és un privilegi poder assistir en un festival de publicitat com el Sol i en tenim moltes ganes.

– #FamíliaDrac és el motiu de la campanya d’aquest any per donar suport als infants i famílies del Casal en Família. Què us ha aportat participar d’aquesta iniciativa solidària?

El fet que els diners recaptats amb les roses solidàries vagin a una causa solidària ens gratifica molt, ja que hem pogut aportar un granet de sorra a una iniciativa que focalitza la seva essència en la família.

– Amb la vostra aportació ja sou voluntàries de IReS. Penseu en el voluntariat com una opció de creixement personal i professional?

Sí, participar en voluntariat sempre et fa créixer com a persona i et fa sentir realitzat. Sempre és bo col·laborar amb coses que després et retornin un valor que no sigui remuneració a canvi.

– I, per acabar, com valoreu la vostra participació al concurs “Una rosa per una causa”?

Clarament com una gran experiència de la qual estem contentíssimes d’haver participat, des del primer moment vam estar motivades, i el resultat ha valgut molt la pena. Tornaríem a repetir!