10/09/2014

“Fent voluntariat al Banc de Productes de IReS he après a valorar molt més el que tinc. T’ho penses dues vegades quan saps les necessitats que hi ha!”

La Marta Cañadilla és voluntària a la Fundació IReS des de fa més d’un any. Durant 4 hores a la setmana és l’encarregada de fer funcionar el Banc de Productes No Alimentaris, un Servei de la Fundació IReS on recollim productes per ajudar a cobrir necessitats bàsiques a persones sense recursos, a la vegada que donem sortida útil a excedents.

1. Quina va ser la teva motivació per a fer-te voluntària?
Sempre havia volgut col·laborar amb una ONG però no sabia si seria capaç de portar-ho, em feina por que emocionalment m’afectés molt.
L’estiu passat estava sense feina i una amiga que treballava a la Fundació em va proposar que l’ajudés i em vaig decidir a fer-ho!

2. Per què vas decidir fer voluntariat a la Fundació IReS?
Com que hi coneixia una persona que en parlava molt bé de IReS, vaig decidir ajudar-la per conèixer la tasca que es fa des d’aquí.

3. Quines tasques desenvolupes a l’IReS com a voluntària?
M’encarrego de preparar packs de productes, organitzar els productes que entren i surten i contacto amb les entitats per saber les necessitats que hi ha al territori.

4. Qualsevol persona no pot fer de voluntària, què creus que fa falta?
Per què no?! Tothom pot fer de voluntari! Igual que trobem temps per anar al gimnàs, podem trobar temps per ajudar als altres. No cal estar 8h, unes hores a la setmana segur que les pots trobar.

5. Com valores l’experiència de fer de voluntària a l’IReS?
Molt-molt positiva. Sóc una persona força introvertida, em costa relacionar-me amb la gent i aquí, he conegut un munt de gent, persones molt motivades i amb moltes ganes d’ajudar. Això, de per si, ja et canvia.
A part, treballant al Banc he après a valorar molt més el que tinc i a no llençar per llençar. T’ho penses dues vegades quan saps les necessitats que hi ha!