26/07/2017

Fundació IReS presenta la nova Comissió d’RSC del 22@Network bcn

“RSC al 22@. Empreses amb impacte”

El passat 13 de juliol, va tenir lloc la 122ª edició del 22@Update Breakfast de l’Associació d’Empreses i Institucions del 22@, sota el nom “Empreses amb impacte. RSC al 22@”, a les instal·lacions de Vistaprint.

A l’acte, en el qual van ser presents  diverses empreses i entitats del districte, el vocal de Partnerships i aliances del 22@Network, Félix Les, va anunciar la creació d’una nova Comissió de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) de l’associació, que serà liderada per la directora de la Fundació IReS, Montserrat Tohà.

En relació a la nova comissió d’RSC, la directora d’IReS va realitzar una ponència mencionant tots els eixos d’acció del 22@Network com són el treball per un districte inclusiu i socialment responsable, el suport als emprenedors o l’impuls de l’eficiència energètica, la conciliació de la vida laboral i familiar i l’equiparació de salaris entre dones i homes.

“A través de coses concretes, tots podem ser sostenibles” afirmava la directora d’IReS després d’emmarcar aquests eixos d’acció des d’un àmbit global a un àmbit local. Per aquesta raó, el Noparo.org, com a iniciativa de RSC del 22@, és una estratègia per fer realitat aquest compromís social i alhora una forma d’anar alineats amb els 17 Objectius del Desenvolupament Sostenible (ODS) que promou l’ONU per “transformar el nostre món”.

Com amfitrió de l’acte, es va presentar Albert Plans, Director Sènior a Vistaprint qui, a  part d’explicar els projectes socials de l’empresa, va expressar la seva voluntat de continuar aprenent i de col·laborar amb la gent del districte. Arran la seva intervenció, es va donar pas a les diferents iniciatives socials i locals que es consideren capdavanteres al districte: el projecte de la Fundació Jaume Batlle per protegir a persones legalment incapacitades; la iniciativa de la cooperativa l’Estoc, qui té com objectiu millorar i dignificar la situació de persones amb discapacitat a través del seu treball; i el Projecte Click de la Fundació IReS que dóna suport socioeducatiu a joves del districte.

Respecte el Click, va ser el Toni Recio de Pasiona Consulting, la primera empresa en col·laborar amb el Click, qui va explicar el projecte a través de la seva pròpia experiència com a col·laborador. El representant de Pasiona va ressaltar que el repte essencial de treballar amb els joves és confiar en les seves capacitats, sobretot després de veure com es comuniquen a través de les noves tecnologies.

El 22@Breakfast és el punt de trobada i d’intercanvi d’idees innovadores que, des del 2004, se celebra cada mes al Districte de la Innovació. És una oportunitat per conèixer les darreres tendències tecnològiques i empresarials, i els progressos que es desenvolupen en l’entorn 22@ per a les seves empreses i institucions. Però també és una ocasió per intercanviar experiències amb més d’un centenar de directius i professionals vinculats a l’economia del coneixement.