27/03/2019

Història d’una família especial

Diari la Razón publica el testimoni d’una família que va adoptar un infant amb Síndrome de Down

Aquesta setmana, el diari La Razón ha publicat el testimoni d’una família que va adoptar un nen amb Síndrome de Down a través del Servei d’Adopcions d’Infants amb Necessitats Especials en conveni amb l’Institut Català de l’Acolliment i l’Adopció de la Generalitat de Catalunya, i que gestiona la Fundació IReS des de 1999

La història del Juan i la Maria és semblant a la d’altres famílies i afirmen que l’adopció d’un infant amb necessitats especials requereix de molta atenció, cura i esforç, però, també, que el que els dona el seu fill és inclús més del que ells, com a pare i mare, senten que aporten.

“«Álvaro es todo bondad, tiene una alegría, una naturalidad y una espontaneidad innatas, que nosotros no tenemos. Su felicidad compensa todo el trabajo y esfuerzo», asegura y señala que «estos niños te dan mucho más de lo que te les das a ellos, porque ellos dan en lo emocional y eso llena»..”

Aquí podreu llegir l’article sencer.

Es necessiten famílies especials que tinguin tant per donar com el que rebran d’aquests nens i nenes.

A Catalunya hi ha infants amb necessitats especials i adolescents tutelats per la Generalitat que viuen en centres residencials, centres d’acollida o es troben en altres situacions en què els manca un ambient familiar idoni per al seu desenvolupament i resten a l’espera de l’acolliment o l’adopció.

Com són els infants?

• Infants a partir de 7 anys
  • Grups de 2 germans (el gran a partir de 6 anys)
  • Grups de 3 germans o més