29/06/2017

IReS Balears coordinarà la Taula Proinfància a la Zona costanera de Manacor

Aquest dimarts, la Fundació IReS juntament amb l’Ajuntament de Manacor, Càritas Mallorca, la Xarxa per la Inclusió Social EAPN Balears i la Universitat de les Illes Balears, han presentat oficialment la primera Taula Proinfància de la Zona costanera de Manacor del Programa Caixa Proinfància de Fundació Obra Social “la Caixa, que té com a finalitat facilitar l’atenció socioeducativa a la infància i les famílies en situació de pobresa i vulnerabilitat.

L’objectiu de l’acte també ha estat el de convidar a participar en la Taula a totes les associacions i entitats de la zona costanera de Manacor que treballen pels infants, per tal d’aplicar una metodologia de treball en xarxa i  de presentar en conjunt el diagnòstic sobre les necessitats del territori de la Zona costanera de Manacor.

Concretament, el projecte s’implementarà en àrees urbanes on es concentren els índexs més importants de pobresa infantil: Porto Cristo, s’Illot-Cala Morlanda i Cales de Mallorca,  zones on la Fundació IReS és l’encarregada d’impulsar i coordinar el programa.

Des del treball en xarxa, la Taula oferirà suport psicosocial, psicològic i psicoterapèutic, reforç educatiu a infants i famílies en situació de manca de recursos per afavorir la millora del seu benestar i realitat familiar. “Una resposta global i integral a les necessitats dels infants i de les seves famílies”, ha explicat la coordinadora de Taula Proinfància de la Fundació IReS a Balears, Carme Serra.