3/02/2017

La campanya de l’Hotel Invisible ajuda a 281 famílies i persones vulnerables

L’Hotel Invisible ha permès que 281 famílies rebessin atenció social, psicològica i educativa a la Fundació IReS. Des de que va començar la campanya i sobre el pont d’unió entre la Fundació IReS i el Gremi d’Hotels de Barcelona (GHB), hem complert amb l’objectiu inicial: implicar el sector turístic i als ciutadans en les problemàtiques socials de la ciutat.

Colònies en família al Montseny, casal d’estiu per a infants, tallers formatius per a joves o orientació per a persones en risc d’exclusió, són algunes de les activitats que han ajudat a persones a reescriure el seu futur. Una transformació que ha estat possible gràcies al suport de més de 200 persones i empreses implicades amb  l’Hotel Invisible.

Des de el seu inici, la campanya porta recaptades les donacions de 102 hotels, 4 empreses associades i persones particulars representant una societat sensibilitzada amb el seu entorn social. Així mateix, l’Hotel Invisible també ha despertat la creativitat i l’esperit solidari de les empreses per a crear altres vies de recaptació de fons per al projecte. Mostra d’això han estat la donació de la Setmana de les Terrasses 2016 amb el concurs fotogràfic A vista d’Hotel, organitzat pel GHB, amb què la campanya va rebre una donació de 1.000 euros; o l’acció solidària de Booking.com, empresa líder de reserves hoteleres online, Avant Grup i el Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB) que van donar suport a l’hotel Invisible amb una donació econòmica a més de fer difusió del projecte.

Per altra banda, el #GivingTuesday, ben conegut com un moviment global de participació solidària, també ha suposat un mitjà estratègic per donar visibilitat al projecte ja que gràcies a ell, El Mundo Catalunya se’n va fer ressò amb una notícia on destacava l’Hotel Invisible entre d’altres iniciatives socials.

Encara “viuen” moltes persones entre les parets d’aquests hotels: famílies en situació de pobresa, persones sense llar i/o persones en situació de vulnerabilitat, moltes d’elles infants i joves. Però amb els fons recaptats s’han finançat els projectes Aferra’t, Casal en Família, Fils i Click.

Novament, gràcies pel compromís i el suport que des del principi hem rebut del Gremi d’Hotels de Barcelona, de totes les empreses col·laboradores del sector turístic i de totes les persones que han aportat el seu gra de sorra fent les seves reserves anònimament a través de www.hotelinvisible.org.

ABAC Restaurant Hotel, Hotel Aslyp, Axel Hotel, Budget Hotels, Hotel Provença, Cram Hotel, Dante Hoteles, Derbi Hotels Collection, Expo Hotel Barcelona, Europark, Gran Hotel Princesa Sofia, Gran Hotel Torre Catalunya, Gallery Center, Grupotel Gran Via 678, Grupotel Gravina, H10 Hotels, Hostal Athenas, Hotel Alexandra, Hotel Alimara, Hotel Antibes, Hotel Barcelona Catedral, Hotel Colon, Hotel Condes, Hotel España Barcelona, Hotel Monument, Hotel Cotton House, Hotel Duquesa de Cardona, Hotel Gaudí, Majestic Hotel & Spa Barcelona, Murmuri Barcelona, Midmost, Hotel Denit Night & Breakfast Bcn, Meliá Barcelona Sarrià, Meliá Barcelona sky, Tryp Barcelona Condal Mar, Hesperia Barric Gotic, Hotel Colibrí, Hesperia Fira Suites, Hesperia Presidente, Hesperia del Este, Hesperia Sant Joan Suites, Hesperia Sant Just, Hesperia Tower, NH Barcelona centro, NH Bcn Stadium, NH Belagua, NH Ciutat de Vic, NH Collection Constanza, NH Calderon, NH Marin, NH Cornellá, NH Diagonal Center, NH Eixample, NH Entenza, NH La maquinista, NH Les corts, NH Porta Barcelona, NH Sant Boi, NH Sants, Hotel Paral·lel, Barcelona Universal, Park Hotel Barcelona, Silver Aparthotel, Slon Zolty, Lihsa Hoteles, Llogas, Splendom Suites, The Mirror Barcelona, VL 30 Barcelona SLU, Hotel 1898, Avant Grup, CCIB i Booking.