25/06/2018

Tots som llegenda: “Darrere de totes les persones hi ha una història que desconeixem.”

ENTREVISTA A BLANCA RECASENS I SÍLVIA AUBERT, LES GUANYADORES

DEL CONCURS DE DISSENY “UNA ROSA PER UNA CAUSA” DE 2018

La Blanca Recasens i la Sílvia Aubert, alumnes de la Facultat de Comunicació Blanquerna – Universitat Ramon Llull,  han estat les dissenyadores del concepte creatiu #TotsSomLlegenda de la nostra campanya de Sant Jordi Una rosa per una causa.  Aquesta entrevista ens dóna l’oportunitat de saber més sobre elles i sobre el procés d’elaboració de la part més creativa d’una campanya solidària.

Què us va inspirar per a dissenyar tota la imatge de la campanya Una rosa per unacausa de la Fundació IReS?

Des d’un primer moment vam tenir molt clar que volíem comunicar un missatge de diversitat i relacionar-lo amb un dia tan especial com és el dia de Sant Jordi. És per això que ens vam inspirar en un dels temes més recurrents de la diada que és la lluita del cavaller amb el drac. Aquesta lluita la vam voler plasmar en l’actualitat mostrant que cadascú de nosaltres lluita a la seva manera.

– El vostre disseny es basa en il·lustracions de moltes persones diferents, evocant al missatge “Tots som llegenda”. Com va obrar vida el disseny de la capsa? Quina tècnica vau fer servir?

Vam decidir mostrar la diversitat actual mitjançant il·lustracions fetes per nosaltres. Les vam realitzar a l’ordinador una per una, amb l’objectiu que totes fossin diferents entre elles i úniques. Vam voler donar a les il·lustracions el nostre toc de personalitat, creant un estil que ens caracteritzés a les dues. Vam dedicar-hi moltíssimes hores i ha valgut la pena!

– Quina història hi ha darrere del vostre disseny?

El que volem transmetre amb el nostre disseny és que tothom lluita. Lluitar no només va de cavallers, princeses i dracs, sinó que està present en el dia a dia de tots nosaltres. Darrera de totes les persones hi ha una història que moltes vegades desconeixem. Cadascú és un món i a la vida tots juguem rols diferents, però tenim més coses en comú de les que ens sembla. Tots lluitem per a complir els nostres somnis i aconseguir els nostres objectius. Cadascú lluita d’una manera diferent i amb aquest afany de superació, fem llegenda.

– Quins aspectes del concurs us han semblat més atractius?

Per totes dues la diada de Sant Jordi és el dia més maco de l’any. Ha estat una oportunitat molt especial poder participar en la creació de la imatge de la campanya d’IReS en un dia tan bonic com és Sant Jordi i, alhora, poder posar el nostre granet de sorra a la fundació. A més, les roses es van vendre a una paradeta a una cantonada de Passeig de Gràcia, un dels passejos més característics de la diada.

Ens agradaria destacar que, com a estudiants de tercer de carrera, és molt gratificant i fa moltíssima il·lusió poder veure que un dels teus dissenys es fa realitat i que, alhora, estàscol·laborant a compartir un missatge de diversitat i lluita.

– Amb l’aportació del vostre disseny ja sou voluntàries d’IReS. Com us heu sentit participant d’aquesta causa solidària?

Els voluntariats sempre han estat presents la nostra vida. Ajudar als altres ens ha enriquit i ens ha fet créixer com a persones. Gràcies a IReS, hem tingut l’oportunitat d’ajudar amb allò amb el que ens volem dedicar professionalment i això no té preu. Ha estat molt gratificant poder unir les dues coses que més gaudim fer.

– Animaríeu a altres persones a participar de la campanya “Una rosa per una causa”?

Totalment. Considerem que és una oportunitat pels estudiants per fer un primer pas en la vida professional i poder fer realitat un dels seus dissenys. Alhora, no tan sols és dissenyar una capsa, sinó que aquest projecte et dóna l’oportunitat de seguir tot el procés fins que surt a la venda el dia de Sant Jordi.

– Com a premi del concurs, vau rebre dues entrades per al Festival Iberoamericano de la Comunicación Publicitaria El Sol de Bilbao, considerat el punt de trobada de la creativitat publicitària a nivell internacional a Espanya. Com ha estat l’experiència?

Ha estat una experiència increïble que ens ha permès endinsar-nos en el món professional. Hem tingut l’oportunitat de conèixer a molts professionals de la publicitat que, des de l’experiència, ens han aconsellat. Hem aprofitat al màxim l’experiència i hem assistit a les conferències, a les festes i a la gala de premis del festival.

– Què heu après?

Un dels aprenentatges que ens enduem d’aquest projecte i també de la nostra estada a El Sol és que en el món de la publicitat has d’estar segur de tu mateix. Has de seguir els teus valors per a aconseguir tot allò que et proposes. Quan vam anar a El Sol una de les coses que més ens va sorprendre va ser això. Tots els publicitaris amb els quals vam tenir el plaer de parlar eren persones segures de la seva feina. Quan estàs segur del que fas, transmets seguretat als altres.

– Com us imagineu o com voldríeu contribuir en el futur de la publicitat com a professionals el dia de demà?

El món de la publicitat és un món molt competitiu que pot arribar a cremar molt. És per això, que has de tenir un plan B i nosaltres ja hem començat a pensar el nostre. Ens agradaria crear una agència que posés la publicitat al servei de l’obra social. Tenim clar que no és unatasca fàcil, però creiem que amb actitud, hores i talent podem arribar allà on ens proposem!

Gràcies!!

Untitled design (8)