19/02/2019

Un total de 142 persones ateses pel servei d’Atenció Social als Jutjats d’Eivissa

Durant el primer any de dur-se a terme en el territori d’Eivissa, el Servei d’Atenció Social als Jutjats (SASJ) gestionat per la Fundació IReS ha atès un total de 142 persones.

La Maria Herrera, treballadora social del servei d’IReS a Eivissa, fa un balanç positiu després de 13 mesos de funcionament del servei tot i que es va veure afectat per un incendi que va originar-se el passat 17 de gener a la seu judicial Isidior Macabich. Des de llavors, l’assistència s’ha dut a terme en un espai habilitat en el departament de Benestar Social de l’Ajuntament de Vila.

La majoria de persones ateses pel SASJ han estat afectades per desnonaments o investigades per causes judicials. La treballadora social del servei ha remarcat que el problema d’habitatge està afectant a tothom a la illa. La seva funció és intervenir quan una persona o família està a punt de ser desnonada i no s’arriba a cap acord entre les dues parts. Es posa en contacte amb els serveis socials municipals perquè es pugui evitar que es quedin al carrer. Però tal i com ha explicat la Maria a la premsa balear: “Una persona sola pot intentar llogar una habitació, però per a una família sencera és més difícil trobar un lloc on viure perquè els preus són inassumibles”.

Com a servei, el SASJ està incorporat a la cartera de serveis de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, té com a missió atendre persones afectades per un procediment judicial obert, amb independència de la situació jurídica en què es trobin, i està format per un compromès i experimentat equip de professionals del treball social.

El servei continuarà durant un any més a Eivissa després que la Consellera de Serveis Socials de Balears, Fina Santiago, signés la renovació d’aquest concert amb les illes amb la directora operativa de la Fundació IReS a Balears, Aina Capellà.

El Diario de Ibiza i la seva versió digital han publicat el passat cap de setmana notícies de seguiment sobre el SASJ. Podreu veure les notícies aquí:

Diario de Ibiza, 15 de febrer de 2010

Di